Kvalitní obsah webu v 10+1 bodech

Víte, co je na webu ze všeho nejdůležitější pro návštěvníky i vyhledávače? Jeho obsah!

A právě obsah můžete udělat pro svůj web nejlépe vy sami. Poradím vám, jak na to. Z praxe jsem zjistila, že existuje univerzální osnova, podle které obsah webu snadno vytvoříte. Tak jen do toho!

Dobrému obsahu webu se věnuje jedna lekce v mém online kurzu Webařce pod rukou.

Zaujměte v úvodu

Jako úvodní obrazovku webu dejte velkou fotografii, na které jste vy (foceno profesionálním fotografem), nebo originální obrázek něčeho, co vystihuje váš byznys.

K fotce vytvořte krátký titulek, který říká hlavní benefit vaší služby, a podtitulek, který dovysvětlí, co přesně nabízíte.

Pod text umístněte tzv. CTA (call-to-action) tlačítko, které návštěvníky webu vybídne k akci (např. Objednat konzultaci zdarma).

Uveďte důvody proč vaše služby

Sepište stručně tři nebo čtyři přidané hodnoty vašich služeb – proč si je mají lidé od vás koupit, co jim to přesně přinese? V čem jste lepší než konkurence? Ke každému benefitu dáme ikonku. Mnohem lépe pak návštěvník informaci vnímá.

Vžijte se do trápení a tužeb klienta

Jaké praktické problémy vyřešíte klientovi svou službou? Jaké starosti nebo stresy mu služba odstraní? Jaké má přání a sny, kterých chce dosáhnout. Co je jeho cíl?

Nabídněte řešení

Teď je ten pravý čas nabídnout mu vaše řešení na jeho problém. Konkrétně vyjmenujte, co všechno služba obnáší a hlavně jak mu jeho život změní k lepšímu. Zveřejněte i ceny, pokud je to možné.

Ukažte, co umíte

Předveďte lidem, co umíte, než si od vás nakoupí. Dejte jim příležitost poznat vás. Nabídněte jim něco opravdu kvalitního zdarma (volně nebo za e‑mail). Nebo pomocí blogu napište rady a tipy ve své oblasti, ocení to lidi i Google.

Co o vás říkají klienti

Lidé dají na zkušenosti ostatních, ukažte pomocí referencí, co o vás říkají vaši spokojení zákazníci. Nejlépe i s jejich jmény a malou fotkou.

Jak to funguje

Popište lidem postup vaší práce. Ve třech nebo čtyřech krocích předveďte, jak bude spolupráce s vámi (objednání služby) vypadat od začátku až do konce.

Odhalte svůj příběh

Řekněte návštěvníkům webu svůj příběh s pěknou fotkou. Toto pište uvolněněji, dejte tam něco ze sebe. Lidé příběhy milují.

Vyvraťte pochybnosti klienta

Zjistěte, co odrazuje klienta od koupě vaší služby. Čeho se bojí? Všechny tyto jeho vnitřní pochybnosti vyřešte v sekci Otázky a odpovědi.

Jak vás zastihnou?

Na závěr uveďte kontakty na sebe včetně sociálních sítí. Nezapomeňte na sídlo a IČO. Můžeme použít i kontaktní formulář.

Prostě dejte kousek sebe

Nenabízejte na webu jen své služby, poskytněte něco ze svého know-how, dejte jim cenné rady a tipy v oblasti svého podnikání. Lidé i vyhledávače vás budou považovat za odborníka v oboru a budou vás mít rádi.