Náhled webu na Facebooku

Máte hotový web. Paráda, gratuluju. Dnes skoro každý běží a sdílí hned odkaz na svůj nový web na Facebooku. Pak se ale ti, kdo nejsou připraveni, zarazí a říkají: Proč tam ten odkaz není pěkně vidět? Chci, aby tam bylo napsané to a to a aby tam byl jiný obrázek!

A o tom je tento návod. Předvedu vám, jak snadno vytvoříte dobrý náhled webu na Facebooku. Není vám něco jasné?

Předpokládám, že váš web běží na WordPress.

  • Nainstalujte si plugin (v základu je zdarma) Yoast SEO. 
  • Otevřete si editaci hlavní strany webu a úplně dole najdete možnost od Yoastu nastavit Sociální sítě (poslední ze čtyř záložek). 

  • Vložíte obrázek. Máte dvě možnosti. Pokud chcete na Facebooku zobrazovat velký náhled, tak dejte obrázek 1200x628px (můžete i menší ve stejném poměru, minimálně 600x315px). Pokud dáváte přednost malému náhledu dejte obrázek 400x400px.

Náhled webu na Facebooku

  • Napište titulek a popis náhledu.
  • Stejný obrázek, jako jste nahráli předtím, vložte ještě jednou, a to tady: v levém černém menu SEO – Social – Facebook. Je to proto, aby se náhled zobrazoval, i když odkazujete na jinou stránku než homepage.

A je to. Nebylo to tak hrozné, ne?

Bonus v rámci Strategického webu

Pro své klienty mám tvorbu náhledu pro Facebook v ceně. Nemůžu je nechat odejít s novým webem bez možnosti předvádět se na sociálních sítích. No ne?

Moje tipy

Osobně jsem zvolila malý náhled, protože když odkaz vkládáte do komentářů, tak se stejně zobrazí malý a pokud máte velký náhled, tak se z velkého obrázku jen nepěkně vyřízne čtverec.

Pro každou stránku webu si můžete vytvořit jiný náhled. Hodí se to například když chcete propagovat jen určitou část webu.

Když náhled není vidět

Máte všechno nastavené, ale nový náhled se vám nezobrazuje. Tak vám prozradím poslední potřebný krok. Jděte na stránku: developers.facebook.com, vložte URL svého webu a dejte Debug. Pokud náhledy měníte a chcete je aktualizovat, používejte tlačítko Scrap again. Někdy je třeba po úpravě chvíli počkat.