1. Pište, jak mluvíte
Nikdy nenapište něco, co byste neřekli. Vynechte zbytečná klišé a prázdná slova.
Například. Nepište: Vítejte na našich webových stránkách. nebo V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.
2. Jděte rovnou k věci
Pište krátce a výstižně. Používejte běžná slova ze slovníku vašeho zákazníka. Pročtěte si diskuse na specializovaných portálech nebo sociálních sítích.
Například. Když jsem tvořila texty pro web nabízející dětskou rehabilitační podložku, pročítala jsem problémy matek na portálu Emimino.
3. Vytvořte s klientem dialog
Představte si, že vás zákazník stojí před vámi. Na co se vás ptá? Co mu odpovídáte?
Například. Místo titulku Služby dejte otázku Co pro vás mám? Místo Reference položte otázku Co o mě říkají klienti?
4. Vžijte se do zákazníka
Sepište, co ho trápí, než potkal vás. Co mu chybí, co potřebuje, čeho se bojí?
Příklad. Když se ozve nový zákazník, pečlivě mu naslouchejte. A zeptejte se i pár svých stávajích klientů, jak to bylo u nich. Z čeho měli obavu a co je pak příjemně překvapilo.
5. Vysvětlete přínos pro zákazníka
Řekněte mu, co mu vaše řešení přinese. Nepopisujte svoji službu nebo produkt, ale jeho výhody pro něj.
Například. Prvně uveďte, že se podložka hodí na jídelní stůl a že je snadno přenositelná. Pak až napište, kolik měří centimetrů a co váží.
6. Vyvraťte pochybnosti
Co ho u vaší nabídky znejistí nebo mu připadá podezřelé? Co potřebuje dovysvětlit? Objasnit? Přidejte do textu webu vysvětlující odkazy.
Například. K nabídce připište otázku Co když nebudu spokojený s kurzem? a rovnou přidejte odpověď: Víme, že každému vyhovuje něco jiného a rádi vám vrátíme peníze zpět.
7. Dejte něco ze sebe
Podělte se o svoje know-how. Ukažte mu, jak pracujete. Bude vám věřit a odhodlá se k akci.
Například. Nabídněte něco opravdu kvalitního zdarma (volně nebo za e‑mail). Může jít o ebook, jednu lekci kurzu, konzultaci, zpětnou vazbu atd.
8. Udělejte tlačítka opravdu akční
Texty na akčních tlačítkách (CTA) volte podle toho, co zákazníkovi přinesou.
Například. Místo „Registrovat“ napište na tlačítko: „Vytvořit účet“.
9. Nabídněte možnosti
Nikdy nenechávejte imaginární dveře, před kterými zákazník stojí, zavřené. Vždy pro něj mějte možnost. Většina lidí nenakupuje hned.
Například. Nechce ještě nakoupit? Nevadí. Nabídněte mu vstup do Facebookové skupiny, odběr newsletteru nebo konzultaci zdarma.
10. Zajistěte, aby se cítil dobře
Udělejte mu jeho cestu k nákupu příjemnou. Když je smutný, povzbuďte ho, když se mu daří, slavte s ním.
Například. Dokončil první lekci vaší online výuky? Pogratulujte mu.